Univ.-Prof. DDr. Matthias Karmasin

Associate Lecturer
Department:
  • Media and Economics
Study programme:
  • Digital Media Management (MA)
Continuing Education Course:
  • Family Group Conference (certif.)

Selected Publications

CSR as economic, ethical and communicative concept
Litschka Michael, Karmasin Matthias, In: Handbook of Integrated CSR Communication. published by Diehl S., Müller B., Terlutter R., Weder F., Berlin, Springer, pp. 37-50, 2017.
Wirtschaftsethik in der Medien- und Kommunikationsgesellschaft
Karmasin Matthias, Litschka Michael, In: Handbuch zur Europäischen Wirtschaftsethik. Business Ethics: Expectations of Society and the Social Sensitization of Business.. published by Krylov A., Berlin, BWV, pp. 351-364, 2016.
Medienethik als Wirtschaftsethik medialer Kommunikation? Möglichkeiten und Grenzen der Integration zweier aktueller Bereichsethiken
Karmasin Matthias, Litschka Michael, In: Bereichsethiken. , 2014.
Normativität in der Medienökonomie
Karmasin Matthias, Litschka Michael, In: Normativität in der Kommunikationswissenschaft. , Berlin, Springer-VS, 2013.
Wirtschafts- und Medienethik als theoretisches und praktisches Regulativ
Karmasin Matthias, Litschka Michael, In: Kärntner Jahrbuch für Politik. , 2013.
Ethical Implications of the Mediatization of Organizations
Litschka Michael, Karmasin Matthias, Journal of Information, Communication and Ethics in Society, vol. 10, issue 4, 2012.
Media Ethics as Business Ethics of Mass Communication: The Dual Role of Media Companies
Litschka Michael, Karmasin Matthias, , presented at the ECREA (European Communication Research and Education Association), 4th European Communication Conference, Social Media and Global Voices, Istanbul, 2012.
Unternehmensethik zwischen Ordnungspolitik und Selbstregulierung. Zum Stand der Debatte
Karmasin Matthias, Litschka Michael, In: Jahrbuch für Recht und Ethik/Annual Review of Law and Ethics. Themenschwerpunkt: Wirtschaftsethik/Business ethics. , 18, Berlin, Duncker & Humblot, pp. 79-94, ISBN: 978-3-428-13455-7 3-428-13455-9, 2010.
Wirtschaftsethik. Theorien, Strategien, Trends
Karmasin Matthias, Litschka Michael , Wien, Berlin, LIT Verlag, ISBN: 978-3-8258-0274-5 978-3-7000-0635-0 3-7000-0635-7 3-8258-0274-4, 2008.